esmaspäev, 8. september 2008

Juustukook with a twist

Reedel oli mu vanaisa sünnipäev. Ta sai 78 aastaseks. Ta käib iga päev jalutuskepp käes "jooksmas". Ta on optimist. Ta tunneb end alati suurepäraselt. Tal on alati kõik suurepärases korras. Ja üldse, vinguda on alati lihtsam. Mulle ta mantra meeldib :) Loodetavasti olen tema vanuses ka selline üdini positiivne ja aktiivne.

Nüüd tagasi söögi juurde :) Peokorraldus langes tädi õlule, et mitte koormata vanaema-vanaisa. Tädi vastutas ka soolase eest peolaual. Ma vastutasin magusa eest :) Selle ma võtsin enda peale eelkõige seetõttu, et mul oli juba üks retsept valmis vaadatud ning ma kannatlikult ootasin põhjust, et kook valmis teha. Põhjus ei lasknud end kaua oodata.

Retsepti, millele olin juba eelnevalt silma visanud leidsin Baking Bites blogist ning koogiks oli Mocha Chocolate Chip Cheesecake.

Mokka šokolaaditükkidega juustukook
Allikas Baking Bites


Põhi:
1/3 kl toatemperatuuril võid
1/4 kl suhkrut
1 kl jahu
2 spl kakao (aga just nö päris kakao, mitte suhkruga kakaojoogi pulbrit)

Kate:
450 g Philadelphia toorjuustu, toatemperatuuril
2/3 kl suhkrut
1 tl vanilliekstrakti
1 spl kanget kohvi
3 muna
1 kl hapukoort
200 g tumedat šokolaadi (kasutasin 70% Lindt'i šokolaadi), millest 110-120 g läheb sulatamisele ning ülejäänud 80-90 g tükeldamisele

Valmistamine:

1. Põhja valmistamiseks kreemista kõigepealt omavahel või ja suhkur. Seejärel lisa jahu ja kakao ning sega nii kaua kuni saad ühtlase puruse massi. Suru see mass lahtikäiva vormi põhja ning küpseta 170-kraadises ahjus ca 15 minutit.

2. Samal ajal kui põhi ahjus küpseb sega omavahel katte komponendid. Kõigepealt toorjuust suhkruga, kuhu lisa seejärel vanilliekstrakt ja kange kohv. Seejärel lisa ükshaaval munad. Iga lisamise järel sega massi nii kaua kuni muna on selles ühtlaselt segunenud. Lisa hapukoor ja sulatatud šokolaad ning viimasena sega juurde šokolaaditükid.

3. Kalla kattemass vormi ning küpseta 150-kraadises ahjus 50-55 minutit. Seda, kas kook on valmis või mitte võid kontrollida koogi ühtlase võbelemise kaudu. Võta kook ahjust välja ja lase jahtuda. Seejärel pane kook kuni serveerimiseni külma.

Kook oli väga maitsev ning kohvi kõrvale justkui loodud. Järgmisel korral ma ehk hoiaksin teda ahjus 45 minutit, sest minu maitsele sobib kreemisem juustukook rohkem. Maitse asi! Kõik sõid ja kiitsid (v.a mu vanaema, kes ütles, et kook on kibe, aga tema ei lähe arvesse, sest tema sööb ainult äärmiselt magusaid asju ;)).

Kookideni,

Veronika

P.S. Baking Bites blogis olev pilt on palju parem kui minu oma (valgustus oli halb, käsi värises ning kaaspidulistel puudus kannatus:)), nii et koogist adekvaatse pildi saamiseks soovitan külastada allikat.

3 kommentaari:

Pille ütles ...

Oi, kus see näeb hea ja rammus välja :)

Ragne ütles ...

kusjuures, minule jäi ka see kook sealsamas blogis silma ning õigepea tahaks katsetada!

Veronika ütles ...

Kindlasti soovitan seda kooki teha. Ise mõtlen, et järgmine kord võiks lisada rummi kohvi asemel, näiteks :)

Kusjuures, see NY cheesecake, mida ma tavaliselt teen on palju rammusam kui see. Mind pani see üllatama, kuna siin on ikkagi šokolaadi korralikult ja puha, aga näed... nagu dieetkook :)))

Veronika