reede, 10. oktoober 2008

Uustulnuk köögis - astelpaju

Minu huvi astelpaju vastu tekkis Pille blogi lugedes, kus astelpaju marjad figureerivad päris tihti. Kuna ma polnud varem köögis astelpaju marjadega kokku puutunud, siis ma kohe pidin neid ostma jalutades ühel laupäeva hommikul keskturul ringi. Mulle tohutult meeldib nende maitse. See ei ole ei hapu, ei kibe ega magus, see on midagi nende kolme vahepealset ja siis on seal natuke ka mingit teravust. Mmmmõnus...

Ma alustasin sellest, et lisasin neid kohupiima sisse, mida sõin hommikusöögiks. Järgmine samm oli koogi küpsetamine.

Sobivus šokolaadiga 100%line :) Samuti on suureks plussiks astelpaju marjade mahlasus garanteerides selle, et kook ei jää mingil juhul kuivaks.


Šokolaadi-astelpaju kook
12 lõiku




175 g võid, sulatatud
3 muna
2 dl suhkrut
2 dl jahu
200 g 70% tumedat šokolaadi, sulatatud
noaotsatäis soola
250-300 dl astelpaju marju

Valmistamine:

1. Sulata või tasasel tulel, lase veidi jahtuda.

2. Sulata keeva vee kohal nõus šokolaad.

3. Klopi munad heledaks vahuks. Lisa suhkur, jahu ja sool ning sega ühtlaseks massiks. Seejärel lisa või ja šokolaad. Viimasena sega hulka astelpaju marjad ja kalla mass lahtikäiva koogivormi sisse.

4. Küpseta 175-kraadises ahju 30 minutit, kuni koogi servad vormi külgedelt veidi lahti löövad.


Veronika :)

1 kommentaar:

Pille ütles ...

No rõõm kuulda, et ma midagi uut Sulle tutvustada oled suutnud :)
Mul on tõesti astelpajud päris tihti menüüs - mõnusalt hapukad marjad!